آکادمی ماساژ

آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ماساژ و گردشگری

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

ماساژ آروماتراپی

آروماتراپی

آروماتراپی با استفاده از روغن‌های طبیعی استخراج شده از گل، برگ، ریشه، دانه و سایر قسمت گیاهان بر سلامت روانی و فیزیولوژیکی تاثیر می‌گذارد و اعتقاد بر این است با اثرگذاری روی مغز این مهم فراهم می‌آید. عطرهای به دست آمده می‌توانند از طریق ماساژ، بخور یا استنشاق مستقیم سلامتی را بهبود بخشند.  

اگرچه تاریخ استفاده از آروماتراپی به تمدن‌های باستانی در چین، هند، مصر، یونان و رم بازمی‌گردد اما مفهوم آروماتراپی در عصر معاصر توسط پزشکان و دانشمندان اروپایی در حدود سال ۱۹۰۷ مطرح شد. 

استاندارد آموزش ماساژ آروماتراپی فنی و حرفه ای در ۳۰ ساعت نظری و عملی تنظیم شده است و علاوه بر تاریخچه و آماده سازی فرد مراجعه کننده و اتاق به تکنیک های ماساژ آروماتراپی می پردازد و همچنین به معایب و مزایای عصاره‌های گیاهی، استفاده از ظرف رایحه سوز، انتخاب روغن مناسب پرداخته و تکنیک‌های منحصر به فردی که در این نوع ماساژ استفاده می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جهت اطلاع از دوره های ماساژ سوئدی در آکادمی ماساژ به اینجا مراجعه کنید.

۰ نظر
آکادمی ماساژ

ماساژ تای (تایلندی)

ماساژ تای

ماساژ تای یا ماساژ یوگای تایلندی سیستم شفابخشی سنتی است که بر پایه طب فشاری، اصول آیورودایی هندی و وضعیت های کمکی یوگا بنا شده است. ماساژ تایلندی نوعی ماساژ خشک محسوب می شود، یعنی در آن هیچ نوع روغن و لوسیونی به کار نرفته و در طول ماساژ، ماساژ گیرنده باید لباس به تن داشته باشد. 

در ماساژ تایلندی انواع تکنیک های فشاری، کششی، پیچشی و ... در امتداد خطوط انرژی (Sen) به کار برده می شود و تاثیراتی همچون ورزش بر روی عضلات، پوست و سیستم گردش خون می گذارد، از اینرو به ماساژ تای، یوگا برای تنبل ها نیز می گویند. 

استاندارد فنی و حرفه ای ماساژ تای (تایلندی) شامل 90 ساعت آموزش نظری و عملی می باشد و علاوه بر تاریخچه، آماده سازی فرد مراجعه کننده و اتاق، آشنایی با کانال های انرژی (چاکراها یا مریدن ها) به تکنیک های ماساژ تای و نحوه ی اجرای آن ها بر روی اعضای بدن می پردازد.

جهت اطلاع از دوره های ماساژ تای (تایلندی) در آکادمی ماساژ به اینجا مراجعه کنید.

۰ نظر
آکادمی ماساژ

ماساژ بافت عمقی (دیپ تیشو)

نقاط ماشه ای

ماساژ بافت عمقی (دیپ تیشو) نوعی ماساژ با نوازش های آهسته و فشار زیاد می باشد، با نفوذ در لایه های عمیق عضلات و تحت تاثیر قرار دادن نیام و بافت های عمقی فراتر از یک ماساژ ریلکسی می باشد. 

اگرچه بیشتر حرکات ماساژ بافت عمقی شبیه به ماساژ سوئدی یا کلاسیک می باشد با این حال ماساژ گیرنده تجربه ای کاملاً متفاوت در این دو نوع ماساژ خواهد داشت. فردی که دوره ی ماساژ بافت عمقی را می گذراند باید علاوه بر شناخت تکنیک های مخصوص، آشنایی کاملی با آناتومی و فیزیولوژی داشته باشد تا ضمن ماساژ نه خود آسیب ببیند و نه فرد ماساژ گیرنده دچار آسیب گردد. 

چون ماساژ بافت عمقی لایه های عمیق عضلات را درگیر می کند بنابراین ممکن است همراه با درد باشد، اگرچه این درد در مقابل تاثیرات چشمگیر آن بسیار ناچیز است. ماساژ بافت عمقی می تواند در رفع گره های عصبی، نقاط ماشه ای، گرفتگی های عضلات، اسپاسم های عمیق و درد مزمن عضلات موثر باشد، همچنین برای ورزشکارانی که دوره ی ریکاوری بعد از آسیب را می گذرانند می تواند مثمر ثمر باشد.

استاندارد فنی و حرفه ای ماساژ بافت عمقی (دیپ تیشو) شامل ۳۲ ساعت آموزش نظری و عملی می باشد و علاوه بر تاریخچه، آماده سازی فرد مراجعه کننده و اتاق به تکنیک های ماساژ بافت عمقی می پردازد که عبارتند از تکنیک افلراژ (نوازشی)، پتریساژ (مشت و مال)، کامپرشن (فشاری)، تاپوتمنت (کوبشی، ضربه ای)، ویبریشن (لرزشی) و فریکشن (سایشی) و تاثیرات فیزیولوژیک آن ها بر روی آناتومی و فیزیولوژی بدن. 

جهت اطلاع از دوره های ماساژ بافت عمقی (دیپ تیشو) در آکادمی ماساژ به اینجا مراجعه کنید.

۰ نظر
آکادمی ماساژ